Derute.no
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Retur

Hvordan returnerer jeg en vare?

Det er selvsagt lov å ombestemme seg. Ønsker du å returnere en vare (uansett årsak), send en mail til post@derute.no med ordrenummer samt årsak til retur (bytte, passet ikke, heve kjøp, reklamasjon osv). Du skal da innen en til tre virkedager få tilbakemelding fra oss på om vi godkjenner returen. Deretter sendes varen til: DERUTE AS, Ullernchausseen 117, 0284 Oslo.

Når vi har mottat varen er det opptil 2 uker behandlingstid. Varer som blir sendt i oppkrav til oss, vil ikke bli hentet. 

Vi er klar over at det kan være vanskelig å finne riktig størrelse på varer du bestiller på nett. Vi sender derfor nytt produkt fraktfritt hvis du vil bytte, dersom størrelsen ikke passer (du må selv ta kost for retur av varen til oss). OBS: Undertøy kan ikke byttes eller returneres på grunn av hygieniske årsaker.


Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at vi som selger har oppfylt vår opplysningsplikt iht. angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk sendt ut på e-post). Dersom vi ikke oppfyller vår opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

Du må gi beskjed til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i orginal emballasje (denne må være uskadet og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå orginalembalansjen). Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utføres på kundens vegne. Således kan ikke angrerett benyttes her. 

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefalerat du sender en epost til post@derute.no 

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke