1000 ,- KR IGJEN TIL FRI FRAKT!

Kundeklubbfordel: 60 dagers åpent kjøp og fri retur

Til kassen
Totalt: 0
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Total: 0,-
Kundeklubbfordel: 60 dagers åpent kjøp og fri retur

Bytte og Retur

Som kundeklubbmedlem har du du 60 dagers åpent kjøp og fri retur! 

Hvordan returnerer jeg en vare?

Det er selvsagt lov å ombestemme seg. Ønsker du å returnere en vare (uansett årsak). Pakk inn varene, legg ved returskjemaet og klistre på returetiketten du fikk med i pakken (pakker sendt til postkontor eller lignende blir ikke hentet). Pakken leveres deretter til nærmeste PostNord utleveringssted.

Når vi har mottatt varen er det opptil 7 dager behandlingstid (men sjelden mer enn 24 timer). 

Varer som blir sendt i oppkrav til oss, vil ikke bli hentet. Merk også at uavhentede pakker ikke er å anse som en retur.

Er du ikke kundeklubbmedlem gjelder norsk forbrukerlov, denne gir 14 dagers angrerett. 

Som kundeklubbmedlem har du fri retur! Er du ikke kundeklubbmedlem belastes et returgebyr på kr 69,- 

Undertøy (dette inkluderer undertøy med padding), turmat og gassbokser kan ikke byttes eller returneres. Merk at alle varer MÅ emballeres før retur. 

Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utføres på kundens vegne. Således kan ikke angrerett benyttes her. 

Bytte av varer

Mottatt vare returneres. Ny vare bestilles i nettbutikken. Dersom du handlet varen på salg, legg igjen en kommentar om at dette er et bytte - så sørger vi for at du får samme pris. 

Refundering

Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale deg via betalingsmetoden du valgte ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling og VIPPS er det normalt 3-5 virkedager, for Klarna er det normalt 5-10 virkedager. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.


Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at vi som selger har oppfylt vår opplysningsplikt iht. angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk sendt ut på e-post). Dersom vi ikke oppfyller vår opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

Du må gi beskjed til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i orginal emballasje (denne må være uskadet og ikke teipet). Bruk en eske eller en pose utenpå det du sender tilbake. Dersom dette ikke gjøres belastes et tilleggsgebyr på kr 150,-

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler at du sender en epost til kundeservice@derute.no 

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Produktet du valgte er lagt i handlekurven